2016. október 6., csütörtök

La Delizia

Budapesten bolyongani jó. Szombat délelőtt a Margit-szigeten volt programom, ami után még maradt időm ebédig, ezért Pest felé vettem az irányt, és sétálgatni kezdtem Újlipótváros utcáin. Nem is emlékszem, mikor jártam utoljára erre, mert számomra eléggé kiesik, pedig egészen hangulatos környék, és tök jó, hogy a kutyásokra külön odafigyelnek.


Több szimpatikus, kipróbálásra érdemes helyet is láttam útközben (szóval a következő itteni sétámig biztosan nem fog hosszú idő eltelni), de egyik sem fogott meg annyira, hogy rögtön beüljek. Aztán észrevettem a La Delizia kirakatát, és eszembe jutott, hogy a kekszmanufaktúra már régóta szerepel a listámon - éppen ideje megnézni, mit tud! 


Ahogy az ilyen kézműves üzleteknél lenni szokott, itt is csak természetes alapanyagokkal dolgoznak, tartósítószert, ízfokozót és színezéket egyáltalán nem használnak. A 'kekszmanufaktúra' besorolás alapján nem meglepő, hogy a választék főleg kekszekből áll, de azért vannak egyéb sütik, óriás macaronok, valamint gofrik is, az édességeket pedig kávéval, teával vagy szörppel lehet leöblíteni. Egy macaront (490 Ft) mindenképpen ki akartam próbálni, amíg még élénken él bennem a Chez Dodo emléke, és azt kell mondanom, hogy az itteni verzió, csak egy hajszálnyival marad el attól, tehát kifejezetten jó (és valóban rászolgál az "óriás" jelzőre)!


A kekszek ára súlyra van megadva, a “simákból” 790, a glutén-, tej,- és cukormentesekből pedig 890 forintba kerül 10 deka. Tudom, hogy ez soknak hangzik, és nem is akarom úgy beállítani a dolgot, mintha a La Delizia olcsó hely lenne, de ezekre a kekszekre inkább ropogós süteményként érdemes gondolni. A lenti képen látható összeállításért például 235 forintot fizettem, és így négyféle ízesítést is meg tudtam kóstolni. Ezt már csak azért sem érzem túl drágának, mert mindegyik szuper volt, talán a dupla csokis-levendulás apróságokat tudnám kiemelni, az igazán erős mezőnyből. Szerintem először érdemes sokféléből egyet-egyet venni, aztán, ha megtaláltátok a kedvenceteket (nem lesz egyszerű), akkor abból fel lehet tankolni. 


Talán egyedül voltam ezzel a “hatalmas problémával”, de már egy ideje kerestem valami olyan kekszet, ami egy jól elkészített kávé vagy tea méltó párja lehetne. Nos, amiket itt vettem, azok önmagukban is tökéletesen megállják a helyüket, de bármilyen forró ital mellé is remek választásnak bizonyulnak. Egy átlagos méretű keksz nagyjából 60 forint, és sokat tud dobni az élményen, ha egy száraz, íztelen valami helyett egy ilyenbe haraptok bele két korty között. Nekem marad az elvitel, de a közelben lakóknak vagy dolgozóknak a La Delizia ideális választás lehet egy napközbeni feltöltődésre.

Facebook: La Delizia
Honlap: ladelizia.hu

La Deli Jókai:
Cím: Jókai utca 13.
Nyitva tartás:
H-SZ: 10:00-20:00

La Deli Pozsonyi:
Cím: Pozsonyi út 7.
Nyitva tartás:
H-V: 10:00-20:00