2016. szeptember 11., vasárnap

2 Spaghi

A tésztás kajákat kínáló helyek többsége a street food vonalra megy rá, és mindenféle különleges, trendi összeállítással próbálja felhívni magára a potenciális vevők figyelmét. Ezzel szemben a hagyományos ízeket kínáló 2 Spaghi a "tésztaétterem" kategóriába sorolja magát, és első ránézésre nem tűnik túl izgalmasnak. A pultra pillantva azonban változik a helyzet: egészen ígéretes látványt nyújt, ahogy egymás mellett sorakoznak a különféle olasz tészták. Itt ugyanis nem csak a szószt, hanem az alapot is a vendég választhatja ki.


Az árakat az adag mérete (100 vagy 200 gramm), valamint a szósz határozza meg. Az olcsóbb (800/1500 Ft) opciók közé tartozik például a paradicsomos-bazsalikomos vagy az arrabiata, a drágábbak (1000/1800 Ft) közé pedig a genovai pesztós, a a bolognais illetve a carbonara. Én 100 gramm casarecci tésztát kértem bolognai raguval, és pár perc múlva már meg is kaptam a parmezánnal megszórt, forró ételt.


Elsőre kicsit keveselltem a mennyiséget, és bántam, hogy nem a nagyobbik verziót választottam, de mire kiürült a tányérom, már nem éreztem úgy, hogy valamivel még ki kellene egészítenem a vacsorámat. Egy levest még el tudnék képzelni mellé (azt lehet is itt kapni, akár menüben is a tészta mellé), de egyébként egy átlagos étkű embernek inkább a 100 grammos adagot javaslom, a duplája szerintem igencsak sok lenne. Hagyni viszont abból is nehezemre esne, mert a minőség hibátlan. A tészta tökéletesen al dente állagúra van főzve, harapható, mégis lágy és könnyed, a ragu pedig igazán intenzív ízű, szuper fűszerezéssel. Gyakran szoktam azt írni az ételek kapcsán a szószról, hogy lehetne erőteljesebb, na olyankor valami ehhez hasonlóra gondolok! Minden falatot a bolognai ural, mégsem nyomja el a tésztát, sőt még a parmezán is szerephez jut. Mindez egy ezresért eléggé jó üzletnek számít, már tudom, hova fogok menni, ha legközelebb minőségi tésztához lesz kedvem.

2 Spaghi Ráday
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00-21:00

2 Spaghi Gozsdu
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00-21:00
CS: 11:00-23:00
P-SZ: 11:00-00:00
V: 11:00-21:00