2016. január 21., csütörtök

Csészényi Kávézó

Meló után mentem a Tabán moziba, ezért olyan helyet kerestem a környéken, ahol gyorsan meg tudok enni egy szendvicset vagy valami hasonlót. Egy egyszerű büfé vagy kisbolt is megtette volna (legfeljebb nem lesz belőle bejegyzés), de szerencsére ennél sokkal érdekesebbet találtam: olyan kávézót, ahol a kávészemeket nem csak helyben őrlik, de helyben is pörkölik – és persze szendvicseik is vannak.

Forrás: a Csészényi Kávézó fb-oldala

Így aztán célba vettem a Csészényi Kávézót, aminek a honlapján az „a valóban jó kávé” szlogen olvasható – oké, akkor ehhez igazítom majd az elvárásaimat. Az ajtón belépve egyből megbizonyosodtam arról, amit már korábban is sejtettem: itt nem valami újhullámos helyről van szó, hanem egy klasszikus, iszonyú hangulatos kávézóról. Odabent halványak a fények, de ez pusztán a fényképezés miatt zavaró, egyébként teljesen passzol az erőteljesen, de cseppet sem erőltetetten retró környezethez. Mindenfelé régi táblák, reklámok láthatóak, egy teljes falat kávédarálók díszítenek, egy másik pedig a korábban ebben az épületben működő Rill órásdinasztia emlékét őrzi. A helyiség nem túl nagy, de a galériával együtt kb. 12 asztal van, szóval azért jó páran le tudnak ülni.

a Rill-emlékfal

Elsősorban vacsorázni érkeztem, de muszáj volt kipróbálnom a „csészényi feketét” is, ami kolumbiai, guatemalai és kubai kávék keverékéből készülő eszpresszó, és 400 forintba kerül. Mellé egy Pikáns szendvicset (900 Ft) kértem, ami lényegében egy ciabatta vajkrémmel, pirított csirkemellel, ketchuppal, salátával, jalapeno paprikával és paradicsommal megpakolva. Nagyjából 10 percet kellett várnom, amíg a felszolgáló megérkezett a rendelésemmel (asztalszerviz van), és közben végig drukkoltam, hogy jó legyen a kávé, mert egy ennyire hangulatos helyben nem szívesen csalódnék. Az első korty kissé keserű volt, aztán már egyértelműen a savanykás, gyümölcsös ízvilág került előtérbe, én pedig igazán elégedetten fogyasztottam el az erős, hosszú utóízű feketét. A honlapon szereplő szlogen bátor ugyan, de nem alaptalan!

pikáns szendvics

Sajnos a szendvicsről már nem tudok ennyire jókat mondani. Az sem rossz, de a több kisebb hiba miatt inkább a közepes kategóriát erősíti. A legnagyobb baj, hogy a ciabatta nem volt igazán friss, kissé már megszikkadt. A benne lévő összetevők egészen rendben voltak, de sajnos így is minden falatnál érződött, hogy nem az igazi. Egy puhább vagy ropogósabb (de mindenképpen frissebb) zsemle sokat lendített volna a szendvicsen. Persze nem egy kávézótól kell szuper kajákat várni, de ha már ez is a kínálat része (ráadásul nem is olcsón), akkor illene ennél azért jobb minőségben elkészíteni. Remélem ez csak egyszeri, szerencsétlen hiba volt, mert a kávé, a hangulat és a kiszolgálás miatt valószínűleg vissza fogok még térni a Csészényibe – legfeljebb majd inkább a guszta sütemények közül választok egyet.

Egyébként elvitelre is kaphatóak itt különböző termőterületekről származó kávébabok, még farmszelektált is akad köztük. Kiválasztod a származási helyet, a pörkölési stílust (bécsi, francia vagy olasz), illetve opcionálisan az őrlés finomságát, és már viheted is haza a friss kávédat – mindezt nem horror áron. Érdemes a webshopot böngészni az aktuális kínálatot illetően.

Cím: Krisztina körút 34.
Nyitva tartás:
H-P: 8:00-22:00
SZ-V: 10:00-20:00