2015. november 4., szerda

PolaPola

Fesztiválokon már korábban is találkoztam a plejskavicával, de ezt az ételt valahogy mindig csak a hamburger és a gyros túlrajongott, balkáni kombinációjának tartottam. Aztán bementem a PolaPolába és rájöttem, mekkorát tévedtem. Az éttermet nem véletlenül választottam, több helyen is azt olvastam, hogy, ha Budapesten balkáni kaját akarok, akkor ide érdemes menni.

Tehát elég magas elvárásokkal érkeztem, de a PolaPola simán megugrotta ezeket. A Plejskavica gourmet nevű fogást kértem, ami 1990 forintba kerül, és abban tér el a hagyományos verziótól, hogy edami, illetve füstölt, főtt tarja is kerül a borjúból készült húspogácsába. Körülbelül 20-25 percet kellett várnom, amíg elkészült, ami nem sok (főleg, mivel vasárnap, kora délután jártam itt), de bőven volt időm körülnézni a helyen. A vendégek nagy faasztaloknál ülhetnek le, és folyamatosan szemmel tarthatják, ahogy a húsok sülnek a grillen – azt hiszem, ennél jobb étvágyfokozó nem is kell! Igazán dicséretes, hogy hiába van látványkonyha, az elszívónak és az üveglapoknak köszönhetően egyáltalán nem kell átható, ruhába beszívódó kajaszagtól tartani. De ennyi elég is a körítésről, a lényeg így néz ki:

PolaPola - Plejskavica gourmet

Hagyma, sopszka saláta és ajvár minden fogáshoz jár, ezek benne vannak az ételek árában. A zöldségek frissek, finomak, az ajvár pedig kellemesen édeskés, viszont a főszereplő egyértelműen a plejskavica. Már a házi lepény is megér egy misét, de a hús hihetetlenül zseniális! Minden tekintetben szuper: nem túl száraz, nem túl zsíros, de azért szaftos, kellő mértékben van átsütve és baromi jó az íze. Csípősen kértem, és még ennek a mértéke is tökéletesen el volt találva. Ezt tanítana kellene, sok budapesti étterem és hamburgerező példát vehetne az itteni minőségről. Az adagot tekintve is pozitív a helyzet: éhes voltam, és még így is alig tudtam megenni. Ha kevésbé szuper a hús, talán hagyok is belőle, de így inkább hősiesen elpusztítottam az egészet.

A borjúhúshoz kevert sajt és tarja csak elég visszafogottan volt érezhető, ezért legközelebb valószínűleg maradok a klasszikus plejskavicánál. Vagy megkóstolom a csevapot, a 6 darabos csak 1290 forint, és valószínűleg azzal is jóllaknék. Egy biztos: fogok még itt kajálni, mert kifejezetten megfogott ez az ízvilág. Ha nyitottak vagytok, a balkáni konyhára, a PolaPolát mindenképpen próbáljátok ki, nem fogjátok megbánni!

Facebook: PolaPola
Cím: Klauzál tér 11.
Nyitva tartás:
H-SZ: 8:00-23:00
CS-SZ: 8:00-2:00
V: 8:00-23:00