2015. október 29., csütörtök

Mantra Specialty Coffee Minibar - Home Barista képzés

Korábban már írtam a Mantráról, ami egy aprócska, de remek hangulatú, és szuper italokat kínáló kávézó. A tulajdonosok szerencsére nem csak az itt felszolgált fekete minőségére figyelnek oda, hanem a kávékultúra terjesztését is komolyan veszik, különböző témájú képzéseken lehet részt venni náluk.

french press

Én a Home Barista elnevezésűre mentem el, ami arról szólt, hogy otthoni körülmények között, egyszerű eszközök segítségével hogyan tudjuk a lehető legfinomabb kávét készíteni. A nagyjából kétórás esemény alatt sok hasznos infóval gazdagodtam, Krisztián (a képzés vezetője) beszélt például az ideális víz-kávé arányról, a megfelelő hőmérsékletről, és bemutatta a french press használatát is. Ez egy könnyen kezelhető, sok helyen beszerezhető eszköz (a részvételi díj tartalmazza), amivel kis gyakorlás után igazán finom kávét lehet összehozni. Kóstoltunk különböző vizeket, hidegen áztatott kávét (cold brew) és a kávé gyümölcséből (cascara) készített teát is. Ez utóbbit most próbáltam ki először, és csak ajánlani tudom! Kifejezetten érdekes íze van, semmire nem hasonlít igazán, szóval érdemes megkóstolni.

cascara

Az esemény végig kötetlen, laza hangulatú volt, és úgy ismerkedtem meg a téma alapjaival, hogy közben nagyon jól szórakoztam. Ritkán fordul elő velem ilyen, de ezúttal vártam a hétfő reggelt, és azt, hogy a Mantrában megszerzett infók segítésével egészen másféle kávét készíthessek, mint korábban. Ez a hatás azóta is tart: könnyebb azzal a tudattal felkelni, hogy ismét csiszolhatok egy kicsit a kávékészítési technikámon. Persze azért ezentúl is fogok kávézókat tesztelni – talán még kritikusabb szemmel, mint eddig.

Az egyes képzésekről bővebben a Mantra honlapján tájékozódhattok.