2015. szeptember 30., szerda

Mantra Specialty Coffee Minibar

Amióta először jártam az Addicted2Caffeine-ben, az ő kávéjuk lett számomra a viszonyítási alap, mert szerintem még az egyre több helyen felbukkanó újhullámos kávézók mezőnyéből is kiemelkedik az a minőség, amit ők képviselnek. Már kezdtem attól félni, hogy elfogult vagyok velük kapcsolatban, és a többi kávét nem tudom kellően értékelni, amikor rátaláltam a Mantra Speciality Coffee Minibarra.

Nem tudom megmagyarázni, hogy miért, de valahogy az aprócska helyet meglátva egyből sejtettem, hogy innen elégedetten fogok távozni. Aztán beléptem, és egy táblán az alábbi feliratot láttam meg:

„Bizony mondom Naked: a kávé nem keserű, mert egy gyümölcs!”.

Ezt elolvasva már biztos voltam benne, hogy jó helyen járok. Ki is kértem a szokásos eszpresszót (440 Ft), és amíg az elkészült, próbáltam kiigazodni a falon lévő árlistán. Elsőre eléggé rendszertelennek tűnt, de nem kizárt, hogy csak én nem találtam meg a logikát a sokféle italt tartalmazó felsorolásban. Kávék, teák bőséges választéka kapható itt, valamint olyan különlegességek, amikről korábban még nem is hallottam.

Forrás: a kávézó Facebbok-oldala

Közben az eszpresszóm kész lett, leültem vele egy asztalhoz, és már az illata is egyértelművé tette, hogy igazán minőségi feketével van dolgom. A fent idézett felirat nem csak marketingszöveg, valóban nyoma sincs a keserűségnek, tej és cukor hozzáadása abszolút szükségtelen. Erős, karakteres ízű, kellemesen savanykás kávét kaptam, ami megadta a szükséges lendületet a napom folytatásához. Egyszerűen telitalálat! A kávézó amúgy a kis területe ellenére sem zsúfolt, sőt meglepő módon eléggé hangulatos, nyugalmat árasztó hely. Persze lehet, hogy a névvel kapcsolatos asszociációimnak tudható be a nyugalom érzete, de ez a lényegen nem változtat.

Forrás: a kávézó Facebbok-oldala

További jó hír, hogy a Mantra egyik tulajdonosa különböző témájú képzéseket is tart, amik nem csak azoknak szólnak, akik hivatásos baristaként szeretnének dolgozni, hanem mindenkinek, aki jobban megismerkedne a kávék világával. Ezt remek ötletnek tartom, a minőségi kávé egyre népszerűbb Budapesten, így biztosan van igény egy olyan helyre, ahol kötetlen hangulatban lehet tanulni róla. A témák az én érdeklődésemet is felkeltették, szóval jó esély van rá, hogy részt fogok venni az egyik ilyen képzésen, és ha így lesz, természetesen beszámolok majd róla.

FacebookMantra Specialty Coffee Minibar
Honlap: mantracoffee.hu
Cím: Veres Pálné utca 33.
Nyitva tartás:
H-SZ: 7:30 - 19:00