2015. július 23., csütörtök

Házi rétesbolt

Van a Móricz Zsigmond körtér közvetlen szomszédságában a Karinthy Frigyes út elején egy aprócska üzlet, amiről nem mondható el, hogy túlságosan figyelemfelkeltő lenne. Mégis érdemes betérni ide, ugyanis friss, helyben készült, és kegyetlenül finom rétesek bőséges választéka várja a vásárlókat. Folyamatosan változik, hogy éppen, milyent lehet kapni, de amikor én mentem, simán volt 5-6 fajta, amit szívesen megkóstoltam volna. Aztán háromra szűkítettem a kört, de végül még ez is soknak bizonyult. Amúgy ez nagy „csapda” a helyben: ne vegyetek egyszerre sok rétest, mert tényleg nagyon jók, és akkor sem lehet abbahagyni, amikor már tele vagytok. 

Házi rétesbolt - mákos rétes

Házi rétesbolt - csokis-meggyes rétes

Minden ízesítés 280 forintba kerül, ami biztos nem a legolcsóbb a városban, de ezért a pénzért cserébe egy jókora, 120-130 gramm körüli édességet kapunk. Ennek majdnem az egészét a töltelék teszi ki, a vékony tészta csak a keretet szolgáltatja. A töltelékek pedig szuperek, és maximálisan azt az ízt adják, amit a nevük ígér. A mákos visszafogottan édes, szerencsére nincs túlcukrozva, a csokis-meggyesben a látszat ellenére pont elég csoki van, a tejberizses-mogyorókrémes pedig talán a választék leginkább hedonista tagja. Ez a desszertbe töltött desszert számomra kissé már töményebb volt a kelleténél, de az igazán édesszájúak mindenképpen kóstolják meg, mert elég ütős.
Házi rétesbolt - tejberizses-mogyorókrémes rétes

A Házi rétesbolt nem csak engem győzött meg, amíg a bőség zavarából próbáltam kikeveredni, sorra jöttek a vásárlók, és úgy tűnt, elég jól megy az üzlet. Nem is csodálom, hiszen rossz vagy átlagos rétest sok helyen lehet kapni a városban, igazán jót viszont már nehezebb találni. Amit itt adnak, abba pedig talán még egy sokat látott nagymama sem tudna belekötni.

Nyitva tartás:
Budapest Karinthy Frigyes út 4-6
H-P: 9:00-19:00

Pozsonyi út 15.
H-P: 10:00-18:00