2015. június 18., csütörtök

Kolbice

Már jóideje mozgatja a fantáziámat a minikolbászokkal megtöltött kenyértölcsér, több fesztiválon is találkoztam vele, de végül mindig inkább valami mást ettem helyette. A kíváncsiságom azonban nem hagyott nyugodni, így pár napja elsétáltam a közelben lévő étteremhez (vagy mi erre a jó szó: büfé, üzlet?), és kipróbáltam ezt az érdekes találmányt.

Ha valaki nem tudná, miről is van szó: egy teljes kiőrlésű lisztből készült tölcsérbe kapunk 6 darab apró kolbászkát (lehet választani fűszeres magyar vagy bajor verzió közül, illetve kérhetjük vegyesen is), szószt (chili, ketchup, mustár, fűszeres majonéz) és esetleg extra feltétet (cheddar sajtszósz, pirított hagyma, bacon, bajor káposzta) is. Az alap 990 forintba kerül, a feltétekért pedig 100-100 forintot kell pluszban fizetni. Én egy vegyes kolbászos kolbicet kértem sajtszósszal, így nézett ki:


Kolbice

Kolbice

Mielőtt a konkrét kaja jellemzésébe kezdenék, meg kell jegyeznem, hogy az ötletet szupernek tartom. A klasszikusan magyar kolbász-kenyér párosból sikerült egy ötletes és trendi street foodot varázsolni, amivel még azokat is meg lehet fogni, akik amúgy egy henteshez vagy kifőzdébe nem mennének be ebédelni. A masszív tölcsérnek köszönhetően nem esik szét, akár sétálás közben is meg lehet enni anélkül, hogy a ruhára kerülő zsíros foltoktól kellene tartani. De mindez mit sem érne, ha nem lenne finom. A kolbice viszont, ha nem is a gasztronómia csúcsa, teljesen rendben van: a kolbászok ízletesek, roppanósak, nem túl zsírosak a tölcsér pedig nem száraz és érezhető, hogy teljes kiőrlésű. Az adag nem nagy, de meglepően laktató, ha valaki nem farkaséhes, akkor ebédre is simán megfelel. Az ezres körüli ár sem rémisztő, így szerintem egy próbát mindenképpen megér a kolbice, ha ennétek valami újat. Elvileg több helyen is megtalálható a városban, de csak az alábbi kettőnek sikerült megtalálnom az adatait.

Kolbice Budafoki út
Honlap: http://www.reinpoldskolbice.com/
Nyitva tartás
H-P: 11:00-20:00

Kolbice Dohány utca
Honlap: http://www.opengastro.hu/kolbice-budapest/
Nyitva tartás
K - SZ:11:30 – 21:30
CS – SZ 11:30 – 23:00
V: 11:30 - 18:00