2019. november 12., kedd

Namgyal Momo Tibeti Étkezde És Teázó

Éppen egy másik helyre indultam ebédelni, amikor először megláttam a Namgyal Momo-t, és a tibeti gyorsétterem annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy inkább ide ültem be.


Lelkes voltam, mert még sosem kóstoltam tibeti kaját, és az sem vette el a kedvemet, hogy az ételeket nem frissen készítették, hanem már egy ideje ott álltak a pultban, és csak meg lettek mikrózva. A fogások többségének jakhús az alapja, amit többféle ízesítésben lehet kérni, van például spenótos, gombás és babos is. Az étlap másik részét a momo teszi ki, ez egy töltött tésztagombóc, leginkább a kínai bao-hoz tűnik hasonlónak. A jak izgalmasabbnak tűnt, ezért abból választottam a csípős verziót, ami kissé vakmerő döntés volt egy ázsiai kifőzdében, főleg mivel Namgyal (időközben kiderült, hogy az étterem névadója és tulajdonosa áll a pult mögött) is figyelmeztetett, hogy erős lesz.



Tényleg nem egy óvatosan fűszerezett kaja volt, csípett rendesen, de nagyon ízlett. A hús egyszerre emlékeztetett a marhára és a borjúra (aki csak a szárnyasokat kedveli, annak szerintem nem fog bejönni), magában talán száraz lett volna, de a szaftos, paprikás szósszal már egyáltalán nem volt az. Járt mellé köretként két darab tigmo, vagyis tibeti kenyér is, ami gyakorlatilag csigaformában feltekert tészta, és ezekkel együtt elég tekintélyes adagot kaptam 1200 forintért.


Teljesen jóllaktam, a diós baklavát (400 Ft) már inkább csak a szemem kívánta. Nem úgy nézett ki, mint ami a gyros-büfékben szokásos, és az állaga is eltért azoktól. Ez egy tömörebb, szárazabb változat, ami kevésbé édes, viszont jobban érvényesül benne a dió íze. A tömörsége miatt kicsit nehezen birkóztam meg vele, frissen talán más lenne a helyzet, de így nem igazán tudott meggyőzni.

A Namgyal Momo hangulata viszont nagyon tetszett, sem a zenét, sem a zászlókat és képeket nem éreztem erőltetettnek vagy soknak, itt simán beleillettek az összképbe. Érdekes ellentét, de ez egy olyan gyorsétterem, ahol ki lehet szakadni a hétköznapok pörgéséből, és legalább egy étkezés erejéig lelassulni.
Nyitva tartás:
H-SZ: 10:00-22:00