2018. november 10., szombat

Wok & Tandoori Express

Indiai kajához volt kedvem, és ezúttal nem a keresőt használtam, hanem a térképet kezdtem el böngészni. Így találtam rá a Wok & Tandoori Express nevű kis étteremre a Baross utcában. Ugyan közel van a körúthoz, de valószínűleg alapból sem túl feltűnő, most pedig az előttük lévő állványok miatt alig lehet észrevenni. Szemből nézve ennyi látszik:


Belépés után azokra büfékre emlékeztetett a hely, amikben az előre elkészített, melegen tartó pultban sorakozó ételek közül lehet választani. Láttam is egy ilyesmi pultot, de le volt takarva, ezért a felszolgálótól érdeklődtem a kínálatról. Kiderült, hogy nem beszél magyarul, viszont az asztalokon van magyar nyelvű étlap. Ebben az ételek neve mellett a rövid leírásuk is szerepel, így annak sem okoz gondot a választás, aki kevésbé ismeri az indiai konyhát - mint például én. Vagyis bizonyos szempontból mégis nehéz volt a döntés, hiszen elég sokféle kaja volt az étlapon: vegetáriánus, csirke,- vagy bárányhúsból készült fogások, wok-ban készült, és grilles kaják sorakoztak a listában.


Egy lencselevest (750 Ft) és egy chicken korma-t (1750 Ft) kértem. Az előbbit pár percen belül meg is kaptam, aztán szinte egyből utána a főételt is. Tartottam tőle, hogy ki fog hűlni, mert a leves forró és elég csípős volt, így csak lassan tudtam enni. Szerencsére a csípősség mellett azért érezhető maradt a fűszerek (főleg a koriander) íze is. Az összhatás nem volt túl keleties, van egy olyan gyanúm, hogy kissé a magyar ízlésre hangolták a recepteket, de ez egyáltalán nem zavart, mert az étel finom volt.


Valószínűleg a chicken korma, vagyis a kesudió szószos kókusztejes csirkemell is alaposan meg lett melegítve, mert pont jó volt a hőmérséklete, amikor végeztem a levessel. Az íze pedig még jobb volt, a sűrű szósz nagyon bejött, a köret viszont még ennél is jobban. Vajas naan-t (500 Ft) kértem mellé, ami egy indiai lepénykenyér, és az itteni változat piszkosul el volt találva. Könnyű, légies, puha, kissé mégis ropogós tészta, ami önmagában is jóízű, és az ételbe mártogatva is remek.



A leves rendben volt, de az még nem győzött meg teljesen, a chicken korma és a naan viszont nagyon erős páros alkottak, amit kifejezetten ajánlok. Az adag nem tűnt soknak, mégis alig tudtam megenni, igencsak tartalmas ebédet tettek ki ezek az ételek. A bejárat melletti tábla szerint 11:30 és 17 óra között napi menü is van, amiben 1290 forintért háromféle leves és hatféle főétel (plusz köret) közül lehet választani - ez nagyon jó üzletnek tűnik.


Nyitva tartás:
H-V: 11:30-21:30