2018. augusztus 14., kedd

BKV hajó

Azt hiszem, megtaláltam az egyik legjobb “ingyenes” budapesti programot! Oké, csak hétköznapokon, BKV-bérlettel ingyenes, bérlet nélkül és hétvégén 750 forintba kerül, de az még mindig nem egy óriási összeg, és szerintem sokan vannak, akiknek ugyan van bérletük, mégsem használták soha hajózásra.


Pedig ez egy szuper lehetőség! A hajók napközben kb. félóránként járnak a Kopaszi-gát és Rómaifürdő között, a menetrendet itt éritek el. Király dolog a lakóhelyeden turistáskodni, és a Dunáról nézve egészen más a látvány. 



Budapest ebből a szemszögből is baromi szép, teljesen át tudtam érezni a külföldiek lelkesedését. A hajó nem gyors, az idő viszont nagyon gyorsan telik, sokkal rövidebbnek tűnt, mintha mondjuk villamossal tettem volna meg ugyanezt a távot, és még a hőség is lényegesen elviselhetőbb így. 



Van büfé is, a félliteres üdítő 350 forintba kerül, szóval itt sem megy extra lehúzás. Egyedül az időzítésre érdemes odafigyelni, mert a népszerűbb időszakokban a hajó gyorsan megtelik. Először én is hoppon maradtam, péntek délután szerettem volna felszállni a Margitszigeten, de nagyjából húszan várakoztunk, és már csak két férőhely volt. Legközelebb egy délelőtt próbálkoztam a Szent Gellért térnél, és akkor sokkal jobb volt a helyzet, tehát, ha van egy szabadnapotok, akkor érdemes beiktatni a hajókázást is a programba. Nem fogjátok megbánni! ;)