2018. március 1., csütörtök

Pizza Monkey

Amikor megláttam a hirdetést, miszerint a Pizza Monkey nemrég bővítette a kiszállítási területét, és most már én is tudok rendelni tőlük, egyből lecsekkoltam a választékot. Sok szimpatikus kaját találtam az étlapjukon, ezért különösen reméltem, hogy az első benyomás pozitív lesz, és nem veszi el a kedvem a további tesztektől. Ennek érdekében akár biztonsági játékot is játszhattam volna azzal, hogy valami szinte biztosan jó ételt választok, de a “protein pizza” kategórián akadt meg a szemem. Az ide sorolt pizzáknak az a különlegessége, hogy nem csupán 20%-al kevesebb bennük a szénhidrát az átlagosnál, hanem ugyanennyivel magasabb a fehérjetartalmuk.


Ettől még persze nem válik egyből diétás kajává, de így már könnyebben beilleszthető egy egészséges, változatos étrendbe (ebben az is segít, hogy fel vannak tüntetve a pontos tápanyag-értékek). Már persze, ha finom - hiszen fitt verzió ide vagy oda, ha valami erősen kompromisszumos, pizzára csak nyomokban emlékeztető cuccról van szó, akkor veszett ügy az egész.

Érdekes, hogy még a nutellás pizzából is van ilyen verzió, ami számomra kissé ellentmondásosnak tűnik, de biztos van rá kereslet. Én azért inkább a pármai sonkásat választottam (paradicsomos alap, mozzarella, gorgonzola, rukkola, oregánó és persze a sonka), ami 2490 forintba került. Ez nem éppen olcsó, de ezekkel a feltétekkel a hagyományos változat sem szokott az lenni. A Pizza Monkey-nál konkréten 2090 lett volna a sima, 400 forintos felárat jelent tehát a “proteinesítés”.


A futár kb. 50 perc alatt ért ide az egyedi, design-os dobozzal. A benne lévő pizza is jól nézett ki, látványra semmi különleges nem tűnt fel. A tészta közepesen vastag, és puha, nem a tradicionális olasz, inkább a magyaros ízléshez igazított stílusba tartozik, ebben a kategóriában viszont egészen jó. Lehet, hogy a hagyományos verzióval összekóstolva feltűnne a különbség, de magában fogyasztva abszolút semmi hátrányát nem éreztem a tápanyag-arány módosításának, és szerintem az emberek többsége nem venné észre a trükköt. Ez ebben a formában egy abszolút korrekt, finom pizza, minőségi feltétekkel, ami az emelt fehérjetartalom miatt talán egy kicsivel még laktatóbb is a szokásosnál. Az alapszósz, a sonka illetve a sajtok is ízlettek, legfeljebb az lehet némelyek számára szépséghiba, hogy a rukkolát nem külön szállították. Engem ez mondjuk egyáltalán nem zavart, az már más kérdés, hogy az árát megéri-e. Lehet kapni ennél finomabb pizzákat is olcsóbban, de, aki viszonylag mérsékelt szénhidrátbevitel mellett szeretne időnként “bűnözni”, annak hiánypótló megoldást nyújt a Pizza Monkey. Engem eléggé meggyőztek ahhoz, hogy valami mást is megkóstoljak majd a kínálatukból.

Kiszállítási idő:
11:00-22:00