2017. június 6., kedd

Soul Food

Mindig öröm, ha olyan házhozszállítós éttermet találok, aminek a kínálatában nem csak a megszokott pizzák, hamburgerek és magyaros ételek szerepelnek, a Soul Food-ot pedig egy ideje már kinéztem, így amikor nemrég bővítették a kiszállítási területeket, csak idő kérdése volt, mikor próbálom ki Amerika déli államainak ízeit.


Az étlapon vannak hamburgerek illetve szendvicsek is és azok sem tűnnek átlagosnak, de engem kapásból a “kreol kaják” menüpont ragadott meg, itt szerepeltek a leginkább érdekes ételek. A honlap alján ez a szöveg olvasható: “Büszkeségünk a BBQ borda kreol babos rizzsel, grill kukoricával. “ -nos, akkor kóstoljuk meg ezt a büszkeséget! Desszertet eredetileg nem terveztem rendelni, de a “Fahéjas fánktésztában sült banán mangós joghurt mártogatóval” (890 Ft) túl jól hangzott, szóval az is gyorsan a kosaramba került. Kár, hogy italok terén csak a szokásos üdítők közül lehet választani, szívesen kipróbáltam volna valami egzotikus frissítőt.


45 perc múlva itt volt a futár, és a csomagot átvéve éreztem, hogy ennek bizony súlya van. Ez mindig bíztató előjel egy éhes ember számára, a doboz felnyitása után pedig bebizonyosodott, hogy tényleg jókora adagot küldtek. Ritkán fordul elő ilyen, de több kaját kaptam, mint amire netes kép alapján számítottam, és a mennyiség mellett a látvány is meggyőző volt. Egyből neki is estem, először próbáltam finomkodni, aztán rájöttem, hogy ez nem az a kaja, aminél érdemes. Ha rám hallgatok, félreteszitek az evőeszközöket, és kézzel fogyasztjátok el a bordákat, amiknek brutálisan jó íze van. A BBq pác enyhén édes, igazán egzotikus, a hús pedig omlós, könnyen leválik a csontról. Akadt ugyan 1-2 falat, ami elbírt volna egy kicsivel hosszabb sütést, de rágósnak azért azokat a részeket sem mondanám. Természetesen a húsé a főszerep, viszont a kukorica és a rizs remekül egészítik ki, utóbbinak a puha, kissé krémes állaga kifejezetten illik a bordához. Azt hiszem, erre a kajára jogosan lehetnek büszkék a készítői, cseppet sem sajnáltam érte a 2990 forintot.


Mire a doboz kiürült, teljesen jóllaktam, még szerencse, hogy a desszert számára mindig van hely, hiszen az nem a gyomorba, hanem a szívbe kerül. (Ezt mondjuk biológiatanárok vagy egészségügyi dolgozók előtt ne hangoztassátok, de tényleg így van.) Szóval megettem a sült banánt is, ami önmagában számomra kicsit nehéz édesség lett volna, de a mangós joghurt felfrissítette annyira, hogy abba mártogatva könnyedén lecsússzon. Ez a fogás tehát nem véletlenül van így kitalálva, a két cucc együtt az igazi.

Ezek után tuti, hogy el fogok menni a Kazinczy utcába, ahol Soul Food étterme van, és letesztelem az 1490 forintos napi menüjüket is. A kiszállított ételekkel abszolút meggyőztek, szóval, ha helyben is hasonló minőséget tesznek a vendégek elé (igencsak meglepne ennek az ellenkezője), akkor biztosan nem fogok csalódni.

Nyitva tartás:
H-SZ: 12:00-22:00
CS: 12:00-23:00
P-SZ: 12:00-23:45
V: 12:00-22:00
Házhoszállítás: 11:30-21:30