2017. június 26., hétfő

MoszkvaTér

Egy munkamentes hétköznap sok szempontból hasznosabb tud lenni a hétvégénél, például ilyenkor a tömeget és a zsúfoltságot elkerülve lehet ebédelni a Belvárosi Piacon, amire szombaton semmi esély nincs. Ki is használtam az alkalmat, mert még mindig jó pár érdekes, tesztelésre váró kajálda található itt, amik közül most az orosz fogásokat kínáló MoszkvaTér lett a célpontom.


Az alapfelállás hasonló, mint az emeleten található helyek többségénél: egyszerű koncepció, rövid étlap, mégis izgalmas, ígéretes ételek. Így legalább gyorsan tudtam dönteni, borscslevest (1200 Ft) és húsos pelmenyit (1600 Ft) kértem. Az előbbivel kapcsolatban először bizonytalan voltam, mert túl drágának találtam a főételhez képest, de amikor megláttam, mekkora adagról van szó, egyből másként értékeltem az árát. Itt nem szórakoznak csészékkel, hanem egy nagy tál, igazán tartalmas levest szolgálnak fel, aminek az ízére sem volt okom panaszkodni. Mire végeztem vele, már majdnem jól is laktam, de akkor megérkeztek az igencsak guszta húsos táskák, amik garantálták, hogy az étvágyam ne csökkenjen.


Az első pár falatnál talán még a borscs hatása alatt voltam, mert eléggé egyhangúnak tűnt a cucc, utána viszont egyre jobban rákaptam az ízére. A tészta tökéletes állagú, a szósz is remek, de (ahogy az étlap is ajánlja) egy kis ecet hozzáadásával még különlegesebbé tehető, talán a töltelékként szolgáló hús az egyetlen, ami “csak” a korrekt kategóriába tartozik. Az is finom volt, de nem ért fel a többi összetevő szintjére. 

Talán mondanom sem kell, hogy a leves és pelmenyi elfogyasztása után jó ideig nem voltam éhes, a két fogás együtt nagyon bőséges ebédet alkotott. Ennek fényében az árak is barátságosabbnak tűnnek, hiszen egy orosz étteremben valószínűleg jóval többet fizetnék, de könnyen lehet, hogy ennél magasabb minőséget ott sem kapnék.

Facebook: MoszkvaTér
Cím: Hold utca 13.
Nyitva tartás:
H: 11:00-17:00
K-P: 11:00-18:00
SZ: 9:00-16:00