2016. december 1., csütörtök

Hoppácska

A fagyival töltött kürtős kalácsnak még ellen tudtam állni, de a Hoppácska verzióját már egyszerűen muszáj volt kipróbálnom. Itt ugyanis nem csak édes hanem sós tésztát is készítenek, amit aztán félbe vágnak és különféle krémekkel illetve egyéb feltétekkel turbóznak fel. 

Mindkét íz többféle töltelékkel kérhető, a választék pedig folyamatosan cserélődik (ittjártamkor minden vendég alaposan ki lett kérdezve, hogy kiderüljön, miket érdemes az étlapon tartani), szóval nem csak első alkalommal tud új élményt nyújtani a hely, hanem későbbre is tartogatnak meglepetéseket. Az “alap” feltétekkel megtöltött kalács 590, a prémium kategória pedig 990 forintba kerül, ami nem vészes annak tükrében, hogy kettővel simán jól lehet lakni. Talán furán hangzik, hogy a jóllakást említem, amikor a kürtős kalács alapvetően desszert, de a Hoppácska sós változata minden további nélkül képes betölteni a főétel szerepét.


Amit én kóstoltam, abban például báránykolbász, mézes mustár valamint káposzta volt és nem kérdés, hogy ez az összeállítás jogosan szerepel a prémium verziók között. A tészta is rendben van, a többi összetevő pedig meglepően jó ahhoz képest, hogy egy kalács belsejében végezték. Vagyis nem arról van szó, hogy valami ipari virslit meg alsó polcról származó mustárt használnak, mondván az érdekes körítés majd úgyis eladja magát, hanem minőségi alapanyagokból készítik el a kaját, így akkor sem éri a vendéget csalódás, amikor pár falat után lecsökken az újdonság varázsa.


Kalácsos főétel után jött a kalácsos édesség, ehhez tiramisus krémet kértem, és nagyon nem bántam meg. A töltelék ennél is nagyon el volt találva, lágy, kávés, nem túl édes íz - és ez mégcsak nem is a drágábbik kategória! A két adag után már kellően tele voltam, betelni mégsem tudtam a remek falatokkal, ezért elvittem későbbre egy csokisat. Ebbe 70%-os kakaótartalmú krémet kentek, és érződik rajta, hogy tényleg nem sajnálták belőle az anyagot.

Már arra sem emlékszem, hogy ezt leszámítva mikor ettem utoljára kürtős kalácsot, most viszont egy nap alatt betoltam hármat is, mégsem érzem soknak, inkább azon gondolkodom, mikor lesz a következő alkalom. A kiszolgáló ízelítőül mesélt egy kicsit arról, milyen összeállításokat szoktak alkotni, és kreativitásban nincs náluk hiány, vagyis lesz miért visszatérnem a Hoppácskába. Ezt a helyet nektek is csak ajánlani tudom, de előre szólok, tényleg függőséget okoz!

Facebook: Hoppácska
Cím: Ráday utca 33.
Nyitva tartás:
H-SZ:11:00-20:00