2015. július 5., vasárnap

Fekete Arany Klub

Már a blog indulásakor sejtettem, hogy a 'kocsma' kategória nem fog egyhamar bejegyzésektől duzzadni, hiszen mostanában elég ritkán járok el sörözni, és, ha mégis akkor az adott helyet általában nem tartom annyira érdekesnek, hogy írjak róla. A Gárdonyi térnél lévő Fekete Arany Klub – vagy röviden: FAK – viszont már a nyitás előtt felkeltette az érdeklődésemet. A leendő bejárat mellett lévő szórólapok azt hirdették, hogy itt bizony egy „olajipari klub” van kialakulóban, ami rendezvényhelyszín is lesz egyben. A teljes leírást a saját szavaimra fordítva nekem nagyjából az jött le, hogy egy tematikus kocsma és egy kiállítóterem találkozásáról van szó.

FAK - székek és falfestés

Aztán a FAK megnyitott, én pedig minél hamarabb el akartam látogatni ide, és a múlt csütörtöki, akusztikus minikoncerttel egybekötött nyitóbuli remek alkalomnak tűnt, így nem is vártam tovább – olajra léptem. Az első kellemes meglepetés az italválasztékot végigfutva ért: többféle gyümölcsös és hagyományos kézműves sört is csapolnak (főként a Legenda Sörfőzde produktumait) és egyelőre igazán korrekt áron. Nem tudom, meddig tart majd a nyitási akció és utána mekkora emelkedés várható, de múlt héten egy korsó Jokerface és Hableány is 550 forintba került, de volt Soproni is 330-ért. Nem tudtam kapásból választani a sörök közül, de a barátságos, közvetlen pultosok gyorsan a segítségemre siettek: nem csak tippet kaptam, hanem egyből kóstolót is, így pedig már könnyű volt a döntés. Közben azt is megtudtam, hogy lehet bankkártyával fizetni. Nem tudom, ez a budapesti kocsmák mekkora részénél van így, lehet, hogy manapság már nem nagy szám, de mindenképpen pozitívum.

FAK - belső (Forrás: FAK - FB oldal)

Miután megkaptam a sört, gyorsan elfoglaltam egy üres asztalt, és a koncert kezdete előtt körülnéztem a nem túl nagy, de hangulatos, galériával is rendelkező helyen. Az olajipar, mint téma nem csak a FAK nevében van jelen, hanem a falakra festett képekben és a berendezési tárgyakban is. Az asztalok például olajoshordóra szerelt üveglapok, a falon lévő bemélyedésekben – vagy, ahogy itt hívják őket: FAKokban – pedig a témához kapcsolódó kiállítási tárgyakat tartalmazó vitrinek találhatóak. A plafonra szerelt projektor és vetítővászon alátámasztják a honlapon olvasható információkat, vagyis azt, hogy később szakmai előadásokat is terveznek majd tartani. Eddig nem érdekelt különösebben a bányászat vagy az olajfeldolgozás, de simán el tudom képzelni, hogy eljövök majd ide, és egy jó sör mellett megnézek egy ilyen prezentációt.

a koncert (Forrás: FAK - FB oldal)

A koncert kb. egyórás volt, Körmendi Roland (ének), és Mészáros Gergely (gitár) adtak elő különböző blues-rock klasszikusokat. Nem mindegyiket ismertem, de végig tetszett a zene, és passzolt a hely hangulatához. Remélem a FAK vezetői a jövőben is jól választják meg a programokat, és pultosok is ilyen barátságosak maradnak. A kocsmázási szokásaimat tekintve, nincs értelme törzshelyről beszélnem, de ha marad a színvonal, akkor gyakran fogok ide járni.