2018. január 31., szerda

Fit and Health

A gyorskaják és az egészséges táplálkozás nem igazán szoktak kéz a kézben járni, pedig gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki akkor sem feltétlenül hamburgert vagy péksütit akar enni, amikor csak kevés ideje van. A növekvő igény hatására megjelent az “egészséges gyorsétterem” kategória, ebbe tartozik a Nyugati pályaudvarnál lévő Fit and Health is. 


Sem a belső tér, sem az étlap nincs túlbonyolítva, mindkettő a hagyományos gyorséttermekre hajaz. A választék egytálételekből, salátákból, hamburgerekből, wrap-ekből, grillezett húsokból és desszertekből áll, szóval nagyjából a szokásos kajákat lehet itt is kapni, csak a hozzávalók vagy az elkészítési mód tekintetében változtattak rajtuk annyit, hogy egy egészségesebb étrendbe is könnyedén passzoljanak. A burgerekben például zsírszegény a marhahús, a tortilla teljes kiőrlésű, az édességek pedig cukormentesek. 


A standard kínálat mellett volt néhány új étel is, ezek közül a csirkés quinoa tetszett meg leginkább, ezért azt választottam. Ez 1840 forintba kerül (a főételek többsége hasonló árban van), és az alábbi összetevőkből áll: csirkemell, szójaszósz, lilahagyma, fokhagyma, koriander pesto, balzsamecet, fetasajt, koktélparadicsom és persze quinoa. Pár perc alatt elkészült; oké, egy mekis sajtburgnernél azért többet kellett rá várni, de még így is belefér a “gyors” kategóriába.

A táblán felsorolt összetevőkön kívül még némi babcsíra is került a tetejére. A quinoa jellegzetes íze egyértelműen dominál az ételben, szóval akik nem annyira vannak jóban ezzel a körettel, inkább válasszanak valami mást (a többi egytálételt lehet kérni például jázmin rizzsel, édesburgonyával vagy párolt zöldségekkel is). Egyébként egy egyszerű, laktató, finom ételről van szó, vagyis pont azt kaptam, amire számítottam. A gyorséttermektől amúgy sem gourmet fogásokat szoktam várni, ebben az esetben számomra jelentősebb tény, hogy találtam egy központi helyen lévő kajáldát, ahol rövid idő alatt meg tudok oldani egy tartalmas étkezést. A Fit and Health tehát akár hiánypótlónak is mondható. Nem állítom, hogy az izgalmas ételek vagy a kedvező árak miatt fogok ide visszajárni, de elég kézenfekvő választás lesz, ha máskor is gyorsan akarok majd valami finomat és egészségeset.

Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00-22:00
V: 11:00-20:00