2020. február 25., kedd

Pipacs Pékség

A pékségek esetében főleg a péksüteményeket szoktam megkóstolni, de amikor elkezdtem nézegetni Pipacs Pékség honlapját, gyorsan kedvet kaptam a kenyerekhez is. Nincs zsákbamacska, minden információt el lehet olvasni az egyes termékek összetételéről, le van írva, melyik kenyér milyen lisztből (vagy azok milyen arányú keverékéből) készül, milyen íz jellemző rá, és még képeket is láthatunk az elkészítési folyamatról. Ezek megkönnyítik a választást az elég széles kínálatból, az pedig plusz pozitívum, hogy előrendelni is lehet a honlapon.


Ezt kihasználva egy négymagos kenyeret (0,5 kg - 800 Ft) és egy kalácsot (0,5 kg - 1100 Ft) rendeltem, és nagyon jól tettem, mert amikor fél hat körül a bécsi úti boltba értem, sok termék már teljesen elfogyott, péksüti például egyáltalán nem maradt. Pedig ez aztán tényleg nem az a hely, ahova csak úgy véletlenül betévednek az utcáról a vásárlók, ide céltudatosan jönnek az emberek. Egyáltalán nem feltűnő az üzlet, de nagyon úgy tűnik, hogy nincs szükségük nagyobb marketingre, hiszen amíg ott voltam, végig nagy volt a sort, folyamatosan hordták a kenyereket. Mivel az árak még ebben a kategóriában is elég magasak, a következő kérdés fogalmazódott meg bennem: “ez tényleg ennyire jó?”.


Nos, ennyi pénzért ezek nyilvánvalóan nem azok a termékek, amik napi szinten a családok asztalára kerülnek, mégis érdemes legalább egyszer megkóstolni őket, mert iszonyúan finomak. Nehéz megítélni, hogy az árukat megérik-e, hiszen a prémium kategóriában ez mindig összetett kérdés, és a Pipacs Pékség vitán felül prémium kategóriát képvisel. A kalácsuk masszívan vajas, omlós, nem szükséges lekvárral vagy bármi mással megkenni, önmagában is szuper. Csak az a baj vele, hogy ehhez a minőséghez nagyon könnyű hozzászokni, és ezután már egy szimplán jó kalács csalódást fog jelenteni.



Hasonló a helyzet a négymagos kenyér esetében is (a félbarna tésztába lenmagot, szezámmagot, mákot és napraforgómagot kevernek), olyan erőteljes, karakteres íze van, ami gyorsan egyértelművé teszi, hogy a konkurencia túlnyomó többsége nem rúg labdába mellette. A Pipacs még a kisebb, kézműves pékségek közül is kiemelkedik, nem vagyok nagy kenyérevő, de ez a cucc nagyon ízlett! Így a kenyér tartósságát nem igazán teszteltem, annyi biztos, hogy jól becsomagolva két napot simán kibírt. Ezek után még jobban sajnálom, hogy a péksüteményeket nem tudtam megkóstolni, pedig nagyon kíváncsi vagyok, mit tudhat a kakaós csigájuk 440 forintért. Az biztos, hogy, ha bármelyik terméküket ki szeretnétek próbálni, akkor kifejezetten ajánlott előrendelni, úgy biztosan nem kell üres kézzel távoznotok.
Nyitva tartás:
H-CS: 15:00-19:30