2020. március 3., kedd

Pho 18

Előfordul, hogy egy hely egyszerűen azért kezd el érdekelni, mert nagyon gyakran megyek el mellette. A Pho 18 például nem tűnt különlegesnek, de sokszor járok erre, és egyre kíváncsibb lettem, vajon milyen pho-t lehet itt enni, szóval kihasználtam az alkalmat amikor éppen nem kellett sietnem, bementem és megkóstoltam.


Egészen egyszerű helyről van szó, de a kedves kiszolgálás és az igényes étlap biztató kezdést jelentett. A kínálatban a pho mellett bőven van másféle kaja is, választhatunk különböző húsos vagy vegetáriánus tészták közül, ehetünk wokos ételeket vagy változatosan összeállított tálakat és még napi menü is van. Én maradtam az eredeti elképzelésemnél és egy nagy adag pho bo chin-t (1590 Ft) kértem.


Ebben a levesben lassan főtt marhalábszár volt a központi hozzávaló, és nagyon finomra, omlósra sikerült. Amikor megkaptam, az volt az érzésem, hogy lehetne benne több hús is, de aztán mindig előbukkant egy-két újabb falat a tekintélyes mennyiségű rizstészta alól, így végül bőven elég lett. Az alaplé is ízlett, bár egészen visszafogott ízű volt azokhoz képest, amiket eddig kóstoltam, ezért a lime-al és a chilivel is bőkezűen bántam, de a pho-vel most ismerkedőknek pont ideális lehet ez a verzió első lépésként. Nem különbözik túlságosan egy nagy adag jól elkészített, klasszikus húslevestől, de laktatóbb annál és a fűszerezés azért mindenképpen érdekes csavart visz a megszokott receptbe. Aztán, ha valakinek ez ízlik, és kedvet kap a további kóstolgatáshoz, akkor érdemes mondjuk a Funky Pho-ben folytatnia a vietnámi ízek feldedezését. Szóval a Pho 18 szerintem ideális kezdet ebbe az irányba, és mint ilyen, pont jó helyen van a sokszínű gasztronómiát felvonultató Ráday utcában.

Nyitva tartás:
H-SZ: 11:00-21:00