2015. szeptember 7., hétfő

Sweetheart - Waffle & Shake Bar

Igyekszem nem csak a XI. kerület érdekes helyeit bemutatni, hanem messzebbre is elmenni, hogy a város minél több részén tudjak jó tippeket adni, de ha éppen a szemem elől nyílik meg egy újdonság, akkor azért nem fordítom el a fejem. Most pedig pont ez történt: munkából tartottam hazafelé, amikor észrevettem, hogy nyílt egy gofrizó a Karinthy úton, és máris tudtam, hogy hol fogom beszerezni a hétvégi desszertet.

Sweetheart - Waffle & Shake Bar - utcafront

Mielőtt meglátogattam voltam a Sweetheart-ot, átfutottam a Facebook-oldalukon található étlapot, és a választék eléggé beindította a fantáziámat, az árakat viszont kissé magasnak találtam. Kíváncsi voltam, hogy cserébe mekkora és milyen minőségű gofrikat adnak, szóval útra keltem, és egy rövid séta után már a kicsi, de ötletesen berendezett üzlethelyiségben voltam. Bent a világoskék szín dominál, ami jó értelemben véve cukivá teszi a helyet. A kiszolgálók készségesek és lelkesek, érződik a hozzáállásukon, hogy a Sweetheart frissen nyílt, és még tele vannak motivációval – remélem ez később is így marad.
Sweetheart - Waffle & Shake Bar - mogyoróvajas Liége

Ahogy a név is mutatja a waffelek és a shake-ek alkotják a választék gerincét, de ezek mellett lehet kapni szendvicseket, limonádét és kávét is. A waffel kétfajta tésztával is kérhető, az egyik az eredeti belga verzió (Liége), ami tömörebb és cukrosabb, mint az itthon ismertebb puha, könnyű (Brussels) változat. Mindkettő 390 forintba kerül, ami még nem vészes, de a vásárlók túlnyomó többsége úgysem natúrban fogja kérni, hanem választ hozzá egy vagy több feltétet. Sokféle krém, gyümölcs, szórás, fagyi és öntet áll a kreatív édességimádók rendelkezésére, hogy összeállíthassák a számukra tökéletes gofrit, így viszont már nem egyszerű feladat 600 forint alatt maradni, sőt, az ezres határ is könnyedén elérhető, ami bizony nem kevés. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a waffelek nem nagyok, inkább átlagos méretűek. Viszont elég laktatóak, szóval inkább egy alapra kérjetek több feltétet, mint több külön gofrit.

Sweetheart - Waffle & Shake Bar - túrókrémes Brussels

Mindkét típusú tésztát megkóstoltam, és inkább a Liége-t ajánlom, mert az izgalmasabb, a Brussels-t pedig úgyis sok helyen lehet kapni. De egyébként mindkettő finom, nem túl édesek, vagy tömények, a feltétek is teljesen rendben vannak, és nem spórolnak velük. Az általam kóstoltak közül mogyoróvaj egy korrekt bolti verzió volt, a a túrókrém pedig házi keverésnek tűnt, és nagyon bejött. A minőséggel tehát abszolút semmi bajom, inkább az árakat érzem magasnak. Írom ezt úgy, hogy fogalmam sincs, mennyi egy ilyen waffel előállítási költsége, de a 6-800 forint körüli összeget soknak érzem. Persze mindez viszonyítás kérdése, sok étteremben hasonló árkategóriában vannak a desszertek, de, ha a környéken járva valami édeset kívánok, akkor fele ennyiért ehetek például szuper rétest vagy fánkot is. Drukkolok a Sweetheart-nak mert érződik az ötlet mögötti koncepció és lelkesedés, de jó lenne, ha legalább a kezdeti időszakban bevezetnének valami akciót, hogy többen megismerjék őket. Amit csinálnak az jó, nem bánom, hogy kipróbáltam, de annyira nem győzött meg, hogy még egyszer ennyit fizessek érte.

Cím: Karinthy Frigyes út 12.
Nyitva tartás:
H - P: 8:00 – 20:00
SZ: 11:00 – 19:00
V: 12:00 – 19:00