2020. január 28., kedd

Napos Oldal

Ha kis, kifőzde jellegű helyekről van szó, akkor sokszor előnyben részesítem a vegetáriánust a hagyományossal szemben. Ezeknél biztosan nem kell aggódni a hús minősége, frissessége miatt, bármekkora is a választék, tuti találok valami érdekes, nem szokványos ételt és a kiszolgálással kapcsolatban is nagyon jók a tapasztalataim.



A Napos Oldal pedig tovább erősítette bennem ezt a képet, pontosan azt kaptam, amire számítottam. Vagyis először meglepődtem, mert az előtérben egy bolt van (természetesen kizárólag vegán termékek), így egy pillanatig nem tudtam, jó helyen járok-e, de aztán gyorsan kiderült, hogy igen. A pultban sorakoztak az előre elkészített ételek, ha valakinek nem szimpatikus az aktuális napi menü, akkor válogathat a különböző saláták, zöldségfasírtok vagy tönkölylisztbe bundázott, rántott feltétek közül. Ezeket nem nézegettem sokáig, inkább kihasználtam, hogy szombaton is van menü, ráadásul éppen olyan, ami kifejezetten megtetszett: olaszos paradicsomleves és padlizsános pincepörkölt jázmin rizzsel (1700 Ft).



A levestől nem vártam nagy meglepetést, azt nem akkora kihívás vegán módon elkészíteni, persze ettől még könnyen el lehet rontani. Ez viszont finom volt, inkább savanykás, mint édes, pont ezt a fajtát szeretem jobban. A pörkölt már érdekesebbnek tűnt, a padlizsán mellett répa, brokkoli és cékla is került bele. A zöldségeket nem főzték szét, jó volt az állaguk, a szaft enyhén füstös íze pedig nagyon tetszett, kissé mégis üresnek, hiányosnak éreztem az ételt. Nem kimondottan a hús hiányzott belőle, egy kis tofuval vagy szejtánnal is egyből tartalmasabb lett volna. Azért az átlagos kifőzdei szintet még így is simán hozza a Napos Oldal, sőt ez a menü még jobb is volt annál, az pedig amúgy is egyértelmű, hogy nem a fine dining éttermekkel akarnak versenyezni.
Nyitva tartás:
H-P: 10:00-20:00
SZ: 11:00-15:00