2019. november 19., kedd

Madal Food

A Madal kávézóról már több éve írtam, és azóta is megfordultam párszor a Ferenciek terén lévő egységükben, de az Alkotmány utcaiban még nem jártam. Most viszont konkrétan azt vettem célba, mert ott a kávézóval együtt egy vegán étterem is működik.


Vagyis inkább tésztabár, mert az étlap nagy részét a tészták teszik ki, aminek azért örültem, mert ez egy olyan étel, amiből gyakran a hagyományos helyeken is valamilyen húsmentes verziót szoktam enni. Itt minden nap négyféle szószból lehet választani, a kínálat folyamatosan cserélődik, ahogy a napi leves is mindig más. Ezeken kívül van még hamburger és quesadilla.


Én egy nagy adag teljes kiőrlésű tésztát kértem (1690 Ft, a sima és a gluténmentes is ennyibe kerül) az Alfredi do Zucca elnevezésű ízesítésben. Ez egy kissé pesztóra emlékeztető, de annál erősebb fűszerezésű kesudiós szósz volt, aminek a tetejére pirított tökmagot, napraforgómagot és kifejezetten finom növényi sajtot szórtak. Tökéletes állagú tészta, karakteres ízek, és nem csak a nevében “nagy”, hanem tényleg bőséges adag - ezúttal sem hiányoztak az állati eredetű összetevők, ez az étel így is abszolút teljes volt. Az pedig külön szuper, hogy nem kellett utána messzire menni egy finom kávéért.


A Madal Food honlapját is érdemes meglátogatni, ahol nem térítő vagy lelkiismeret-furdalást keltő jelleggel, inkább ismeretterjesztő céllal írnak a vegán táplálkozásról, például arról a gyakran felmerülő kérdésről, hogy milyen ételekkel lehet megoldani a szükséges mennyiségű fehérje bevitelét. Szerintem ez a jó irány, nem agresszív módon terjeszteni a vegánságot, hanem ötleteket és finom alternatívát mutatni a húsvesőknek, a Madalban pedig ez elmélet és gyakorlat szintjén is megtörténik.

Facebook: Madal Food
Honlap: madalfood.hu
Cím: Alkotmány utca 4.
Nyitva tartás:
H-SZ: 11:30-16:00