2019. március 30., szombat

Tabáni Kakas Étterem

A sok modern street food és izgalmas külföldi konyha után ezúttal egy klasszikus magyaros étteremre vágytam, ahol egy nagy adag rántott-töltött valamit tesznek le elém a kockás abroszra. Most nem modern megközelítést és reformételeket kerestem, inkább az ismerős, házias ízeket. Ezeket pedig meg is találtam a Tabáni Kakas Étteremben.


Amikor beléptem, és megláttam az asztalterítő mintáját, egyből tudtam, hogy eltaláltam a kategóriát. Fura, de olyan ez, mint valami egyezményes jel, ahol ilyen van, ott biztosan nem fine dining falatokra kell számítani. Az étlap nem is cáfolt rá erre a feltételezésre, főleg különböző pörköltekből, kemencében sült húsokból és sokféle cordon bleu-variációból lehet választani. Első fogásnak a tejszínes fokhagyma krémlevest (690 Ft) kértem, ami finom volt, bár az én ízlésemnek kissé híg.


A főételek többségének kétezer forint körül van az ára, a Tabáni Kakas tehát nem mondható drága étteremnek. A dorozsmai sonkába tekert, rántott csirkemell például 1890 forintba került, és ezért cserébe, igazán nagy adagot kaptam. Gyakran járok úgy, hogy elsőre kevésnek tűnik, amit kihoznak, aztán mégis jóllakok vele, itt viszont rögtön láttam, hogy sok kaja került a tányéromra. A rántott ételeknél mindig kényes kérdés, hogy a panír mennyire szívja meg magát olajjal, ebben az esetben egyáltalán nem volt zsíros, meglepően ropogós tudott maradni. Feltételezem, ez nem azért volt így, mert az étterem a trendi és egészséges vonalra törekszik, hanem egyszerűen jól készítették el. Persze nem csak a panír érdekes, a benne lévő csirkemell és sonka okos párosítás, együtt nem szárazak, és passzol egymáshoz az ízük. A köretként kínált sült krumpli házi készítésű, nagyon finom, ez sem lett zsíros a sütés során. Nem spóroltak vele, önmagában is simán elég lett volna, de járt mellé még káposztasaláta és egy kis adag rizs is.


Tehát egy igazán kiadós, ízletes, és ehhez képest abszolút kedvező árú ebédet ettem a Tabáni Kakasban, amiben nem volt semmi kiemelkedő extra, mégis elégedetten távoztam (vagy inkább gurultam) utána, hiszen pont ezt kerestem. Miközben ettem, egy csapat külföldi fiatal jött az étterembe, és arra gondoltam, milyen szerencsés helyzet, hogy éppen itt ismerkednek meg a magyar gasztronómiával.

Facebook: Tabáni Kakas
Cím: Attila út 27.
Nyitva tartás:
H-SZ: 10:00-22:00
V: 10:00-17:00