2019. március 23., szombat

Darbar Friends

Igyekszem minél inkább előítéletektől mentesen, nyitottan állni az új helyekhez, hiszen sokszor előfordult már, hogy ott ettem valami igazán finomat, ahol abszolút nem számítottam volna rá. A Darbar Friends esetében azonban még a neten olvasott pozitív vélemények ellenére is bizonytalan voltam, ez a kis pakisztáni és indiai kifőzde első ránézésre nem valami meggyőző. 


Sőt, igazából másodikra sem az. A vendégtér nagyon kicsi, egyszerre hárman tudnak leülni, hogy az evéshez nem túl ideális székeken, a gagyi műanyag evőeszközök segítségével elfogyasszák, amit választottak, szóval érdemes inkább elvitelre kérni. A pultban található ételek többsége számomra ismeretlen volt, viszont egész jól néztek ki - még, ha ez a kép alapján nem is feltétlenül tűnik így. Jó ötlet, hogy a kis táblákon az elnevezések alatt egy rövid leírás is szerepel, ez megkönnyítette a választást, és nem kellett végigkérdeznem az eladót az összes kaja ízéről.



A chirke achari-ból kértem egy adagot (900 Ft), ez nem más, mint “pikáns grillezett csirkedarabok különleges fűszerekkel”. Alapból rizs jár hozzá köretként, de inkább a naan kenyeret (250 Ft) választottam, előételnek pedig egy krumplis samosát (300 Ft) ettem. Ez utóbbi egy indiai töltött tésztabatyu, és itt a krumpli pont megfelelő állagú volt benne, nem maradt nyers, de nem is főtt túl puhára. Oké, nem egy nagy művészet ezt ilyenre elkészíteni, de ezek után már bizakodtam benne, hogy a főétel sem lesz rossz. Kapásból pozitívum, hogy “rendes” hús került bele, és nem mócsingos cafatokkal kellett szembesülnöm. Tetszett a fűszerezése és az enyhe csipőssége is, nem nagy különlegesség, de a környéken lévő kínai gyorséttermeken már így is simán túltesz a Darbar Friends. A naan ízlett, nem jött be annyira, mint mondjuk a Wok & Tandoori Express verziója, de teljesen korrekt volt.



Mire végeztem az ebéddel a “lokálisan jó hely” kategória fogalmazódott meg bennem. Ide azokat az éttemeket, kávézókat, satöbbit sorolom, amiket érdemes kipróbálni, ha éppen útba esnek, viszont komolyabb kitérőt már nem tennék miattuk. Hogy ellenpéldát is mondjak: a Pizza Manufaktura vagy a Pékműhely kedvéért például szívesen meghosszabbítom a hazautat.

Facebook: Darbarfriends restaurants
Cím: Bocskai út 24.
Nyitva tartás:
H-SZ: 10:00-22:00