2019. április 6., szombat

Steamboo

A Steamboo-t már jóideje kinéztem magamnak, de az igencsak szűk nyitvatartási idő (napi 3 óra) miatt idáig váratott magára a látogatásom. Szabó Győző étterme a Belvárosi Piac sarkában található, és a hely fő (majdnem egyetlen) fogását a gőzölt golyók jelentik. Ezek alapesetben rizsből készülnek, amit nagyjából a sushi és a bao közti átmenetként tudok elképzelni, de ezúttal éppen a puliszka volt terítéken. Szóval a Steamboo klasszikus gombócait még mindig nem tudtam megkóstolni, viszont amit igen, az alapján határozottan kedvet kaptam, hogy később is visszatérjek.


Kétféle levesből és négyféle golyóból lehet választani, az utóbbiból 3 darab tesz ki egy adagot, ami 990 forintba kerül. A 3*2-es (1590 Ft) és a 3*3-as mix (1990 Ft) már jobban megéri, hiszen így egy darab olcsóbbra jön ki, többfélét meg lehet kóstolni, és egy adaggal úgysem lehet jóllakni. Levessel együtt még nagyobb a kedvezmény, a kis menüért (leves + 3*2 golyó) 2290 forintot fizettem.


A tejszínes-kapros lazacleves nagyon ízlett, nem mostanában ettem ennyire finomat. Bőven voltak benne puhára főtt lazacdarabok és a lé fűszerezését is tökéletesen eltalálták. Eddig szuper! A gombócokra kicsit várnom kellett, ezért meg tudtam figyelni az üzletmenetet. Jó volt látni, hogy Győző nem csak a nevét és az arcát adja a dologhoz, hanem a munkából is kiveszi a részét. Pultban áll, kiszolgál, beszélget a vendégekkel, és még jobban is csinálja, mint az átlagos pincérek. Végig kedves, közvetlen volt, kicsit sem éreztem azt, hogy ez nyűg lenne neki.



A golyók közül a vaddisznó kolbász krémeset, a garnélásat és a juhtúrósat kóstoltam meg, és a kreatív tálalás alapján egyből ki tudtam találni, melyik melyik. Mindhárom verzió puha, a gőzölésnek köszönhetően egészen könnyű volt és a töltelék íze dominált bennük. Érdekes párosítás egy ennyire egyszerű ételt, mint a puliszka, ilyen különlegességekkel feldobni, de a végeredmény önmagáért beszél. Egyértelműen érződik, hogy nem gagyi alapanyagokat használnak, már a juhtúró is jobb volt az átlagosnál, a garnéla és a vaddisznó kolbász pedig kifejezetten ízlett. A gombócok nem nagyok, a Steamboo nem ideális célpont az olcsó jóllakáshoz, viszont, ha szeretnétek kipróbálni valami újat és igazán finomat, akkor jó helyen jártok. Én biztosan meg fogom kóstolni a rizsgombócaikat is.

Facebook: Steamboo
Cím: Holt utca 13.
Nyitva tartás:
H-SZ: 12:00-15:00