2018. február 26., hétfő

Chimichanga

A MexKitchen food truckja ugyan továbbállt az Allee-tól, de a szerencsére csak átmenetileg kellett nélkülözni a környékről mexikói konyhát, ugyanis megérkezett a helyükre a Chimichanga guruló egysége. Ez nem csak a gyorsétterem neve, hanem egy ételé is, amit eddig még nem kóstoltam, most viszont kihasználtam a lehetőséget.


Egy olyan tortilla tekercsről van szó, amit az összeállítás után még olajban is megsütnek, ezáltal a külseje enyhén ropogóssá válik. A marhahúsos green chili chimichangát választottam, amibe a hús mellett sárgarizst, mexikói paradicsomsalátát, sajtot, zöldpaprika szószt tesznek és tejfölt, édes vagy csípős salsát, illetve pár szem chipset adnak mellé. Elsőre kissé sokalltam a 2300 forintos árat, de csak addig, amíg meg nem láttam, mekkora adagról van szó. Aztán amikor elém tették a kész kaját, a legapróbb kétségem sem volt afelől, hogy ezzel bizony nagyon jól fogok lakni.



Abszolút nem spóroltak, jó alaposan megtöltötték a tortillát és fűszerezéssel is bátran bántak. Pont olyan intenzív ízű ételt kaptam, amit a mexikói konyha esetében elvárok. Az összetevők rétegesen helyezkednek el, legbelülre került a marha (nem darált, hanem “tépett” formában), amit a sajt és a zöldségek vesznek körül, majd jó sok rizs, hogy igazán tartalmas legyen. Alapból nem (vagy csak miniálisan) csípős, viszont a salsa adagolásával eléggé azzá lehet tenni, így azoknak sem kell aggódniuk, akik az erős változatot szeretik. Mexikói gyorskajával még nem nagyon jártam így, de itt tényleg rendesen tele voltam, mire az egészet megettem.



Ha ezt előre tudom, nem kértem volna jalapeno poppers-t (950 Ft / 3 db) is mellé, főleg mivel a Chimichangánál ezek sem csak aprócska falatok, hanem az átlagosnál nagyobb méretűek. A lágy, olvadt sajt és a csípős jalapeno karikák szuper párost alkotnak a belsejükben, így egy igazán finom és snackhez vagy előételhez képest meglepően laktató fogásról van szó. Ezeken kívül még hamburgerek, szendvicsek, saláták is vannak az étlapon és persze nem maradhat el a quesadilla valamint a taco sem. Számomra mégis a desszertek voltak a legérdekesebbek, az áfonyás-krémsajtos és az almás chimichangát is nagyon szívesen megkóstoltam volna, de sajnos éppen mindkettő elfogyott, így azokat majd máskor fogom kipróbálni. Ha ti is így tennétek, de nem vagytok oda a food truck-os megoldásért, akkor a KÖKI Terminált vegyétek célba, mert ott található a Chimichanga fix egysége. Tartalmas és ízletes mexikói kaját kaptok a pénzetekért, szerintem megéri.
Nyitva tartás:
H-SZ: 10:00-20:30
V: 10:00-19:30
(Ez a KÖKI-ben lévő gyorsétteremre vonatkozik, a food truck-ról nem találtam pontos infót.)