2017. február 16., csütörtök

Fánki Donuts

Ha farsang, akkor fánk - szóval úgy éreztem, éppen itt az ideje, hogy ismét kipróbáljam valahol ezt az édességet. Mivel az Oktogon környékén jártam, a Nagymező utcai Fánki Donuts lett a célpont. Itt egy fánk 390 forintba kerül (nem olcsó, de az árról majd az utolsó bekezdésben jegyzek meg pár gondolatot), viszont van mennyiségi kedvezmény, 5 darabért 1600, 6-ért pedig 1900 forintot kell fizetni. Amikor ott jártam, kb. tízféle ízesítésből lehetett választani, és bizony nem volt egyszerű feladat háromra szűkíteni a kört. Végül a dupla csokisból, a túró rudisból illetve az epres-sajjtortás verzióból kértem egyet-egyet elvitelre, és ezek közül az elsőnek már az utcán nekiestem.



Arra számítottam, hogy rögtön az első harapás az egekbe fogja repíteni a vércukorszintemet, de szerencsére közel sem volt ennyire durva a helyzet. A könnyű, puha, abszolút nem olajos tészta dugig van krémmel, viszont nem elsősorban az édes, hanem sokkal inkább a csokis-kakaós íz dominál benne, és ugyanez igaz a külső mázra is. Pont azon a határon mozog a cucc, hogy az édesszájúakat is kielégítse, de a visszafogottabb desszertek kedvelőinek se okozzon csalódást.



A túró rudis fánkkal is hasonló a helyzet, az sem kizárt, hogy a külső réteg ugyanolyan, mint az előbbi esetben, a töltelék pedig egyszerűen remek. Valóban a klasszikus túró rudi ízét idézi és itt sem estek túlzásba a cukorral.



Az epres-sajttortás változat viszont egy masszív édességbomba. A fehércsokis máz még oké, de lekvár számomra túl sok volt, teljesen elnyomta a sajtkrém ízét, amiről magamtól biztosan nem ismertem volna fel, hogy mi akar lenni. Nem volt ugyan rossz ez a fánk sem, ha csak ezt az egyet kóstolom meg, valószínűleg elégedett lennék vele, azonban az előző kettőhöz viszonyítva kevésbé jött be. Az összesített véleményem mindenképpen pozitív, ha Ti is megkívántátok a farsangi finomságot, akkor érdemes betérnetek Fánki Donuts-ba.


Végül pedig néhány gondolat az árról: talán rosszul látom, de úgy tűnik, mintha fánkok tekintetében túl nagy lenne a szakadék az olcsó, bolti és a minőségi, ízfokozóktól és egyéb hasonló anyagoktól mentes verzió között. Kíváncsiságból megkóstoltam az egyik multi termékét, ami a maga 100 forintos árával nagyjából negyedannyiba kerül, mint mondjuk a Fánki Donuts vagy éppen a The Box Donut által kínált. A fenti képen a túró rudissal látható együtt, és külsőre még nem nagy a különbség, ízre azonban totál más ligában játszanak. A boltiban nincs töltelék, mégis jóval édesebb, mint a fent bemutatott fánkok közül háromból kettő. Ennek az lehet az oka, hogy már maga a tészta is tele van nyomva cukorral, mert gondolom anélkül íztelen lenne. Így sem sokkal jobb a helyzet: olcsó vészmegoldásnak megteszi, de amúgy határozottan kerülendő. Persze nem azt vártam, hogy majd egy százasért olyant kapok, ami felveszi a versenyt a fentiekkel, de eddig még nem találtam átmenetet a két kategória között. Ha fánkról van szó, akkor 100 forintért rossz vagy közel 400-ért jó - Ti ismertek olyan helyet, ami köztes megoldást kínál? 
Nyitva tartás:
H-SZ: 9:00-19:00