2017. február 21., kedd

Bistro No Waste

Sok érdekes, különleges információt lehet elmondani a Ráday utca legújabb étkezdéjéről, de a legjobban talán ez a kép hívja fel a figyelmet a helyre:


Ez egy fél tányér, aminek a másik felét megettem. Mégpedig nem azért, mert kicsi volt az adag vagy túl lassan érkezett meg a következő fogás. A falánkságomra az adott okot, hogy a Bistro No Waste-ben az ételeket ehető tányérban szolgálják fel! Szóval kipróbáltam, és tényleg simán el lehet rágcsálni őket. Bio búzacsírából és vízből vannak összepréselve, a párolást illetve a sütést is jól bírják, a szaftosabb kaják sem okoznak nekik gondot. Önálló ízük ugyan nincs, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy az alkalmazásuk igazán ötletes húzás, és kiválóan illeszkedik a bisztró alapkoncepciójába, ami nem más, mint a lehető legkevesebb hulladék termelése.


Az evőeszközök és az elviteles dobozok lebomlóak, a szalvéta újrahasznosított papírból készült, a pohár pedig üveg, és úgy általában nem igazán lehet műanyagot látni a helyiségben. Megfigyelhető viszont számtalan kreatív megoldás, amik a keletkező szemét minimalizálására irányulnak, ilyen például a számlát nem kinyomtató, hanem e-mailben elküldő banki terminál. De nem csak a környezettudatos körítésre figyeltek oda, a felszolgált ételek is egészségesek. Az alapanyagok többségét biotermelőktől szerzik be és mindenféle ízfokozót vagy mesterséges anyagot kerülnek. 



Viszont mindez csak egy dicséretre törekvés méltó lenne, ahhoz, hogy bisztróként is valóban működőképes legyen az ötlet, elengedhetetlenek a finom kaják. 11:30 és 15:00 között 990 Ft-ért két,- 1190-ért pedig háromfogásos menüt kínálnak, de vacsoraidőben is érdemes benézni ide. Én este 6 körül érkeztem, és háromféle főétel valamint kétféle desszert közül választhattam a meggyleves (590 Ft) mellé. A kiszolgálás egyébként nagyon kedves, a felszolgáló és a tulajdonos készségesen sorolták a különböző étel,- és italopciókat, majd miután elfogyasztottam a vacsorámat egy csomó érdekességet is megtudhattam a helyről. Nagyon úgy tűnik, hogy a Bistro No Waste elsődleges célja nem a profitszerzés, inkább meg akarták mutatni, hogy így is lehet ezt csinálni.


De vissza az ételre: a leves finom volt, ízlett, viszont nem akarok túl sok pozitív jelzőt ellőni rá, mert azokat inkább a főételre tartogatom. Vajas csirkecombot (1290 Ft) kértem, amihez almaszósz illetve kuszkusz járt, és ennél a fogásnál már biztos voltam benne, hogy ide rövid időn belül vissza fogok térni. Ez aztán nem egy sablonos bisztrókaja: a hús olyan omlós, ízletes és szaftos volt, hogy még a tányér is finom lett tőle! Minden egyes falatot élveztem, és miután elfogyott, csak a házi készítésű zöld teás-tiramisus pohárkrém (290 Ft) tudott megvigasztalni. Mert az szintén baromi finom volt, a tea íze és a krémes állag nagyon passzoltak egymáshoz. Szóval a Bistro No Waste akkor is stabilan megállja a helyét, ha nem vesszük figyelembe a környezetbarát szempontokat és csak az ételek minőségére koncentrálunk. Szuper kaják, kedves kiszolgálás, otthonos hangulat, ehető tányér - és mindez kevés hulladékkal jár együtt. Még a blogon bemutatott, pozitívan értékelt helyek közül is nagyon kevéssel kapcsolatban vagyok annyira lelkes, mint ebben az esetben. Foglaljatok egy asztalt (nem kötelező, de érdemes, mert erősen korlátozott a befogadóképesség), és próbáljátok ki ti is - igazi élmény!
Nyitva tartás:
H-V: 10:00-20:00