2016. május 31., kedd

BAO BOX

Már régóta ki akartam próbálni az ázsiai gőzölt gombócokat, de valahogy mindig másra esett a választásom. Viszont amikor megláttam, hogy bao-lelőhely nyílt a Móricz Zsigmond körtéren, aminek a meglátogatása akár egy ebédszünetembe is kényelmesen belefér, egyből tudtam, hogy eljött az én időm, és most már semmi sem állhat közém és a mindenféle jóval töltött tésztabatyuk közé.

Bao Box - nagy menü

Az első adandó alkalommal be is ültem a Bao Boxba és rendeltem egy nagy menüt, hogy többféle ételt is megkóstolhassak. Ez két baot, egy szószt, egy zöldségpoharat valamint egy üdítőt, tartalmaz és 1090 Ft-ba kerül. Kezdem a zöldségpohárral, mert az étlapot böngészve ez az ötlet fogott meg először: nincs benne semmi meglepetés, egy csíkokra vágott, ízletes zöldségekkel megtöltött műanyagpohárról van szó, ami tökéletes választás, ha kedvünk támad rágcsálni valamit, de az egészségtelen snackeket inkább mellőznénk. Földimogyorós szószt kértem mellé, aminek pont annyira volt karakteres az íze, hogy kiegészítse, érdekesebbé tegye, de ne nyomja el a zöldségeket.

Bao Box - gombás-húsos bao

Bao Box - teryaki csirkés bao

A körítés tehát igazán bejött, a bao viszont számomra kissé csalódás volt. Mivel ez volt az első tapasztalatom ezzel az étellel nem tudom megállapítani, hogy maga a fogás nem az én világom, vagy csak az nem győzött meg, ahogy a Bao Boxban készítik. Gombás-húsos illetve teryaki csirkés gombócokat választottam, és a tészta mindkettőnél kicsit gumiszerű, nyúlós állagú volt, az alapvetően finom töltelékek ízét pedig túlságosan visszafogottnak éreztem. Nem vagyok az eszement fűszerezés híve, de ebben az esetben talán jobb lett volna kicsit bátrabban bánni az ízesítéssel, mert így elsőre még azt sem volt könnyű eldöntenem, hogy melyik töltelékben van sertéshús és melyikben csirke. 

Az adag nem tűnik nagynak, de ezzel a menüvel pont jóllaktam, és az is pozitívum, hogy percek alatt elkészült az étel, így valószínűleg nagy forgalom esetén sem kell túl sokat várni. A részleges csalódás pedig nem vette el a kedvem a baotól, inkább még motiváltabb lettem, hogy máshol is kipróbáljam a gőzölt gombócokat, mert bízom benne, hogy ennél azért több van ebben a fogásban.

Facebook: BAO BOX
Cím: Móricz Zsigmond körtér 10.
Nyitva tartás:
Hétfő-Szombat: 10:00 - 21:00