2015. május 19., kedd

Reggeli: Csabi Íz

A különböző gyorséttermek és pékségek folyamatosan nyílnak a XI. kerületben. Most már nemcsak ebédnél okozhat nehézséget a bőség zavara, hanem éjjel is sokféle kajából választhat, aki éhesen hazafelé tart, de mindig is hiányoltam egy klasszikus reggelizőt. Persze lehet pizzaszelettel vagy péksütivel is kezdeni a napot, de én olyan helyet kerestem, ahol például frissen készített rántottát vagy bundás kenyeret ehetek korrekt áron. Ezért úgy döntöttem, felderítem a környék reggelizési lehetőségeit, és szép sorban be is mutatom majd ezeket. Előzetesen csak annyi kritériumom volt, hogy az adott hely korán (legkésőbb 8-kor) nyisson, és kávé nélkül 500 forint körül azért mindenképpen álljon meg a reggeli. 


Csabi íz - rántottás szendvics (forrás: a Csabi Íz Facebook oldala)

Ahogy elkezdtem összegyűjteni kipróbálandó helyeket, rájöttem, hogy jó pár van belőlük, csak sok esetben nem tűntek fel, amíg nem céltudatosan ezeket kerestem. Ez volt a helyzet a Bartók Béla úton, a Móricz Zsigmond körtértől alig pár percre található Csabi Íz nevű étkezdével is, ami előtt gyakran elmentem, de egészen eddig nem tűnt fel, hogy már 7-kor nyit, és pont olyan a reggeli választék, mint amit hiányoltam a környékről: rántotta, omlett, bundás kenyér, hideg és meleg szendvicsek. Mindez jó áron, többféle opcióm is volt, hogy az ötszázas határ alatt maradva lakjak jól. Első ottjártamkor egy rántottás szendvicset kértem, amiben a tippre három tojásos rántotta mellett egy kis saláta volt. Saját képet nem készítettem róla, de higgyétek el, tényleg úgy nézett ki, mint a hely Facebook-oldalára feltöltött fotón. 410 forintba került, és igazán korrekt, laktató adagot kaptam a pénzemért. A minőséggel kapcsolatban sincs okom panaszkodni, a szendvics friss és finom volt – úgy tűnik, nem átverés az étterem mottója. 


Csabi íz - töltött bundás kenyér

Pár nappal később ismét itt reggeliztem, ekkor a sonkával és sajttal töltött bundás kenyeret választottam (350 Ft), és ismét nem csalódtam. Gyakorlatilag egy bundázott, toast kenyeres szendvicset kaptam, amiből nem spórolták ki a tölteléket (mindenhova jutott mindenből, volt ahova több réteg is), és frissen, jól elkészítve került a tányéromra. Nem volt zsíros, vagy túl nehéz, igazi napindító kaja, amivel ki lehet húzni ebédig.


Csabi íz - galéria

A helynek van kiülős része és galériája is, a hangulat és a berendezés egyszerű, otthonos. Látszik, hogy olyan kajáldáról van szó, ahol nem csillagászati összegekért akarnak prémium fogásokat eladni, hanem inkább egyszerű alapanyagokat felhasználva készítenek megfizethető árú, finom ételeket. Ja, és a kávéjuk is szuper! Ha csak az lett volna a célom ezzel a reggelizős sorozattal, hogy egy darab olyan helyet találjak, amit aztán nyugodtan ajánlhatok, akkor akár az első állomásnál be is fejezhetném a keresést. Hiszen a Csabi Ízben 3-400 forintból lazán megoldható a nap első étkezése (persze lehet flancolni is, és bacon and eggs-et kérni 600-ért), méghozzá helyben készült, tartalmas étellel. Ebédre pedig még bőségesebb, naponta frissülő kínálatból lehet választani. Érdemes figyelni a Facebook-oldalt, oda mindig felkerül az aktuálisan kapható levesek, főfogások, desszertek listája. Valószínűleg rövid időn belül ezeket is meg fogom kóstolni, és természetesen beszámolok majd a tapasztalataimról.



FacebookCsabi Íz
CímBartók Béla út 37.
Nyitva tartás
H-P: 7-16
SZ: 8-14

Ha tudsz olyan helyet, a XI. kerületben (vagy akár Budapest bármely részén), ahova feltétlenül érdemes beugranom egy reggelire, akkor jelezd, és máris felveszem a célpontjaim listájára! Köszi!