2015. május 16., szombat

Corvin Szezonnyitó Sörfesztivál

A gasztrofesztiválok közül mindig is a sör köré szerveződők voltak a legszimpatikusabbak, főleg a nyílt helyszínen tartott, belépő nélküli események. Így aztán a Corvin Szezonnyitó Sörfesztiválra is kilátogattam, ahol megtaláltam mindazt, amit az ilyen rendezvényekben szeretek.
Corvin Szezonnyitó Sörfesztivál - Fóti Kézműves Sörfőzde
Például azt, hogy igazán különleges, prémium minőségű, kézműves termékeket (jelen esetben ugye söröket) lehet kóstolgatni, mégsincs szó semmiféle sznobizmusról, és az árak sem lehúzósak. Kb. 350-400 forintért már sokféle folyékony kenyérből kérhetünk egy pohárral, a korsóért pedig nagyjából 5-600 forintot kell kifizetni, és ez igazán korrektnek mondható, ha frissen csapolt kézműves sörről van szó. Főleg annak tekintetében, hogy igazán nehéz mellényúlni: vannak kevésbé szuper sörök, de rosszal egyáltalán nem találkoztam, pedig jó néhányat megkóstoltam. Ha pedig valakit teljesen elbizonytalanítana a bőséges választék, vagy túl nagy kockázatnak érzi egy szokatlan ízesítésű ital (például chilis, csokis vagy kávés) kipróbálását, akkor az árusoktól (akik gyakran az adott sör készítői is) bármikor kaphat tanácsot és sok esetben kóstolót is. 
Corvin Szezonnyitó Sörfesztivál
Ma és holnap késő estig (11 után kezdenek el zárni a standok) még látogatható a fesztivál, szóval, nem maradt le semmiről, akinek most jött meg a kedve egy jó kis sörözéshez. A keserűbb italok kedvelőinek elsősorban két remek IPA-t ajánlok figyelmébe: a Bigfoot Serfőzde '2222' fantázianevű terméke és Róth Zoltán Távoli Galaxisa is brutálisan jó, egyszerre érezhető bennük a friss, citrusos és az erőteljes kesernyés ízvilág. Aki pedig valami gyümölcsösre vágyik, annak szerintem leginkább a Legende sörfőzde meggysörét érdemes megkóstolnia. De nem kell megbíznotok az én ízlésemben: menjetek ki, nézzetek körül és találjátok meg a saját kedvenceiteket - mert abban biztos vagyok, hogy aki csak egy kicsit is kedveli a sört, itt fog találni valami nyelvére valót.