2018. július 18., szerda

Mr. Chef

A Bartók Béla út igazán gyors tempóban fejlődik, és már nem csak a felkapottabb, Szent Gellért tér felé eső végén nyílnak szimpatikus, ígéretes helyek. A Mr. Chef például egy olyan bisztró, ami abszolút nem marad alul a belvárosi konkurenciával szemben sem.


Hétfőtől péntekig 1290 forintért kapható kétfogásos menü, 1590-ért pedig desszert is jár, és, ahogy elnézem a Facebook-ra posztolt kínálatot, az esetek többségében találnék kedvemre való ételt. Szombatonként a kedvezményes menü helyett a chef ajánlatából válogathatunk, de a minőséghez képest ilyenkor is teljesen normális áron lehet itt megebédelni: a levesek 800, a főételek pedig 1600-1700 forint körül mozognak.


Kezdetnek szárnyas ragulevest kértem, amiben nem volt semmi trükk vagy modern csavar, “mindössze” egy szuperül elkészített, hagyományos leves került elém, amiben a zöldségek, a gomba, a hús és a fűszerezés is remek volt. Ezt kellene megértenie minden modern (vagy magát annak gondoló) bisztró szakácsának: nem feltétlenül szükséges a legklasszikusabb kajákat is újításokkal megbolondítani, sok esetben éppen elég, ha hibátlanul főzik meg azokat. A főételek közül a paradicsomos orecchiettét (olasz kagylótészta) választottam grillezett karajcsíkokkal. A képen nagyon kicsinek tűnik az adag, de valójában csak arról van szó, hogy a tányér becsapós, és ez nem fine dining mennyiség, hanem jól lehet lakni vele. Ez sem egy igazán bonyolult fogás, viszont minden összetevője jó minőségű volt, semmibe nem tudtam belekötni. Még az is tetszett, hogy a tészta kifejezetten al dente állagúra volt főzve, én pont így szeretem, de biztos van olyan, akinek ez már a “félig nyers” kategória lenne.


Miután ennyire elégedett voltam, úgy döntöttem, megkóstolom a desszertet is. Éppen egy mákos-meggyes pite szerepelt az étlapon, és hozta az előző két fogás színvonalát. Először tartottam tőle, hogy a puha, nem túl édes, ízletes piskótát a mellé felszolgált fagyi esetleg elrontja, de szerencsére azzal együtt is igazán jó volt. Vagyis a Mr. Chef mérlege nálam háromból három, remélem minél hamarabb lesz lehetőségem kipróbálni a hétköznapi menüjüket, és kíváncsi vagyok a reggeli kínálatukra is. 


Facebook: Mr. Chef
Honlap: www.mrchef.hu
Cím: Bartók Béla út 93.
Nyitva tartás:
H-P: 9:00-20:00
SZ: 10:00-17:00