2016. december 6., kedd

Frici papa kifőzdéje

Többen is ajánlották, hogy, ha szeretem a jó ár-érték arányú kifőzdéket, akkor a Frici papába mindenképpen menjek el, mert ez a kategória (egyik) csúcsa Budapesten. Így aztán a szombati Szigetfutás után megcéloztam a Király utcát, mert úgy gondoltam, egy kifőzdés kajálás sportruhában, kissé izzadtan sem túl ciki. Az ajtóban viszont egy pillanatra megtorpantam, ugyanis a hely nem pont úgy nézett ki belülről, mint amire számítottam.


Nem azt akarom mondani, hogy egy elegáns étteremmel is felvenné a versenyt (ez itt nyílván nem cél, teljesen más a célközönség), de annál azért jóval modernebb és kulturáltabb, mint amit a hasonló étkezdéktől megszoktam. Túlságosan kiöltözve a többi vendég sem volt, “játszós” cuccot viszont csak én viseltem, az éhség azonban nagy úr, így szép csendben leültem egy asztalhoz és nem vittem túlzásba a fényképezést, hogy ne hívjam fel magamra még jobban a figyelmet.


Amíg a pincérre vártam, néhány, a tipikus kifőzdékre emlékeztető dolgot azért észrevettem. Kint van például egy tábla, ami figyelmezteti a vendégeket, hogy vigyázzanak az értékeikre, és az aktuális ajánlatokat hirdető faliújságnak is elég retró hangulata van. Lehet, hogy több ilyen apróság is feltűnt volna, de nem kellett sokat várnom, mert a kiszolgálás gyors - kicsit túlságosan is az: több asztalnál is, már akkor letették a vendégek elé a főételt, amikor még javában a levest kanalazták. Oké, ennek megvan az az előnye, hogy egy percet sem kell várni a két fogás között, de engem némi üresjárat kevésbé szokott zavarni, mint az ilyen futószalag-szerű, sürgető hatású megoldás.


Az étlapon egyébként a szokásos ételek szerepelnek, semmi nagy újdonság, de egy ilyen helyre nem is ezek, hanem inkább a megszokott, jól bevált ízek miatt ül be az emberek többsége. Én egy újházi tyúkhúslevest (599 Ft) kértem, valamint paprikás csirkemellet nodeklivel (799 Ft + 289 Ft) és egy gyümölcsteát (250 Ft). Utóbbival kapcsolatban pozitív csalódásként ért, hogy nem valami totál olcsó, íztelen menzaváltozatot kaptam, hanem Teakanne filter érkezett a forró víz mellé. A levessel sem spóroltak, jókora adagot hozott ki a pincér, és bizony bőven került bele hús. Nem egy izgalmas fogás ez, de nem találtam benne hibát, és simán megállná a helyét a legtöbb nagymama vasárnapi ebédmenüjében is. A paprikás csirkéről hasonlókat tudok mondani, ebben az esetben is egy jól elkészített klasszikus ételről van szó. A fűszerezés lehetne valamivel intenzívebb, számomra kissé visszafogott volt, de ez tényleg csak ízlés kérdése, és így is elégedett voltam. Az árakhoz képest pedig kifejezetten szuper a Frici papában kapható kaja, kétezer forintért két finom fogást is ettem, és abszolút nem maradt bennem hiányérzet. 

Hétköznaponként kedvezményes menüt is választhattok, aminek egy ezres körül van az ára és desszertet is tartalmaz, de, ha az étlapról akartok válogatni, és minden fogásból a legdrágábbat kéritek, akkor is kb. 3000 forintból meg fog állni az étkezés. Ez határozottan baráti árazás, szóval, ha a Király utca környékén jártok, és a street food-őrület helyett inkább valami hagyományosat ennétek, akkor ne is keressetek tovább!

Nyitva tartás:
H-SZ:11:00-23:00